28 augustus 2008

Goodmorning! Housekeeping

De ongewone inspanning van het wandelen met bepakking rond Mt. Robson heeft ons beide wel wat spierpijn in de schouders bezorgd. Een dag van een dikke 90k valsplat omhoog en wat stijlere stukken komt dan ook extra hard aan. Het is ook wel een indicatie dat we behoorlijk in vorm zijn... Always look on the bright side.
We zijn in Jasper!

We hebben het plan om hier een maand aan het werk te gaan en de omgeving te checken. We hebben 2 dagen naar werk gezocht. Eigenlijk is zoeken de verkeerde term. Letterlijk bijna elke winkel/ hotel/ restaurant/ bar zoekt hulp.

Mijke heeft een aanbod van the North Face Store af moeten slaan! We gaan nu bij hotel Jasper Inn tot 14 sept. in de schoonmaak werken, 5 dagen per week. De verdienste is niet super maar we hebben gelijke roosters en samen onderdak. We werken van 8am tot 4pm dan zijn we vrij en gaat de deur dicht. Verstand op nul en denken aan de tijd dat we hier kunnen mountain biken in de omgeving en de vrije weekenden die we kunnen gebruiken om trekkings te kunnen maken. En zo vervelend is het schoonmaken niet. Je ziet de samenleving weer eens van de andere kant!

Het is hier ZO enorm mooi! Onze vooruitzichten zijn fantastisch en we genieten van alle dingen die we meemaken.

3 opmerkingen:

Diederik zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Diederik zei

He Gerben en Mijke (alias 'levensgenieters'..)

Geweldig om jullie avonturen te lezen. Zo te zien hebben jullie nu al een superreis. Gaaf ook dat er tussen het werk door ook gefietst, gehiked of gewandeld kan worden.

Hier in Groningen is het leven ook mooi. Eergisteren Bommen Berend en natuurlijk de hele week Noorderzon... Dit weekend is het prachtig weer overigens.

Succes met jullie werk, pas op voor boze beren en tot later!

Diederik

Nienke zei

Hai Mijke en Gerben!

Ik had net een heel lang bericht getypt en nu is ie ineens weg. Jammer.

Maar... IK WIL OOK OP DIE BERG!!!!
Wauw, wat ontzettend mooi! Dan lijken die bergjes van Zuid-Frankrijk (ben ik afgelopen zomer geweest met Robin) ineens toch wat minder..
Super wat jullie allemaal aant doen zijn, zeg! Klinkt echt gaaf! (vooral dat schoonmaken ;))
Zijn jullie school al een beetje aant missen? Vast! :D

Ik heb net mn scriptie af, en gehaald :) En stage heb ik ook gehaald, maar dat wist je al geloof ik. Nu ben ik net begonnen aan mn master en dat is gelijk al lekker druk :s

Vanaf nu zal ik een trouwe lezer van de avonturen van Mijke en Gerben zijn.. Ik heb er zin in!!

Liefs Nienke (spanjer!)