23 maart 2009

Het echte Argentinie.

De afgelopen weken zijn na al het natuurgeweld van de Andes, maar ook nog met Patagonie in het achterhoofd, heel anders geweest. Het stuk fietsen tussen Chilecito en hier (Salta) was wat betreft landschap niet erg interessant. Veel pampa (woestijn), meer pampa, cactussen en meer enorme metershoge cactussen...soms een kleine groene oase of een mooie Queste. Maar enorm veel vriendelijke Argentijnen, en slechts een enkele toerist gezien. Eigenlijk was dat dus heerlijk. De mensen nodigen ons uit te kamperen in hun tuin, of anders kunnen we wel op het gemeentelijk sportterrein staan. Tussen de dorpen in, is het leven heel simpel. Mensen wonen in lemen huisjes en leven veelal van hun geiten. Maar grappig is dat op veel van die kleihuisjes, wel een schotelantenne staat...TV staat de hele dag aan. Het echte (Noord) Argentinie dus.

Een deel van het laatste stuk hebben we gezelschap gehad van Wouter en Annie (en GPS Gepke). Een Nederlands fietsend stel, dat we al eens op de Carretera Austral ontmoet hadden...we kwamen elkaar weer tegen en het was erg gezellig om samen te fietsen. Ook hebben we in Salta een ander Nederlands stel ontmoet, Joris en Stella. Als sinds de Carretera fietsen we achter elkaar en nu dus eindelijk ontmoet...

Bolivia is nu in zicht. Een ander land in het vooruitzicht is leuk en weer spannend!!

Wat niet vergeten moet worden om te melden, groot nieuws; na 7.000 kilometers de eerste lekke band!!!!! Mijke was verbaasd dat die banden uberhaubt lek kunnen...maar dat kan dus. Gelukkig kunnen ze ook weer geplakt!


5 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Gerben en Mijke, nogmaals een poging tot een reactie hier. Ik geloof dat ik mijn wachtwoord weet! 7000 km alweer en nu pas een lekke band! Ik wil precies weten wat voor fietsen jullie hebben! Zoals gewoonlijk ben ik weer danig onder de indruk van jullie beschrijvingen en foto's maar nu met een extra pleziertje: ik zit al met mijn Chili reisgids te bekijken waar alle beschreven plaatsen liggen!De wegen van jullie en Taeke zijn weer gescheiden, maar zo te zien komen er zo snel nieuwe indrukken en mensen op je pad dat dat oke is. Ik had een reportage gezien over Willem en Maxima op Antarctica, bizar dat jullie elkaar in een supermarkt treffen!

Goeie reis!

Roelie

Unknown zei

Hee ehhh...tot wanneer hangen jullie nog op dit continent rond? Want dat hostel lijkt me wel wat, maar ik ben bang dat ik pas die richting op kom als jullie je wielen alweer gelicht hebben.

Liefs

Roelie

Foeke zei

Gerben..Van harte gefeliciteerd met jouw 30ste verjaardag!!!!

dikke tút je pa

Nynke zei

Alderleafste broerke!!! Lokwinske mei dyn jierdei!!! Vanuit het voormalig Comenius een heel dikke knuffel, alle goeds, heel veel liefs en ontelbaar veel tútsjes. Jij bent dertig. En niet hier. Lijfelijk dan. We denken de hele dag aan je. Doehoei!! De GTB'tjes. Nog twee weken, dan gaan we los.

Unknown zei

Hey kerel, gefeliciteerd. Als ik het tijdsverschil goed heb berekend dan ben je nu precies jarig! Groet Reinder